Sidor

onsdag, september 07, 2005

marknadsföringsstrategier

Jag antar att Fence nya och lite oväntade marknadsföringsstrategi har debatterats någonannanstans också, men här är 1 inlägg från Jane Dark (som vi hittade hos Jonathan Mayhew). Jag tror att man säkert kan sälja annars svårsålda litteraturmagasin med hjälp av sk erotiska bilder, men problemet är väl att skapa ett intresse för den litteratur som man försöker sälja? (köp nya lyrikmagasinet, få 1 "erotisk" film på köpet). Försäljningssiffrorna må gå upp men vad är egentligen vunnet (förutom möjligen en något större penningpåse)? Här kan man också fundera på i vilken mån man bör anpassa innehållet efter sina läsare (vilket säkert 1& annan Lyrikvännenredaktör har fått att fundera på (om inte annat efter att ha fått läsarreaktioner)), men den här bloggen borde egentligen ha stängt pga sjukdom..

Inga kommentarer: