Sidor

måndag, september 05, 2005

tusk

Jag lyssnar inte speciellt mycket på musik för tillfället men idag fick jag för mig att kanske ta reda på något om något av de två band som på sistone beskrivits som en blandning mellan My Bloody Valentine, Black Sabbath och Sonic Youth (vilket förutom att vara 1 fånig sak att skriva är 1 bra sak att skriva om man vill lura purpur att köpa 1 skiva)(ett av de banden heter fö Part Chimp). Riktigt så långt har jag inte kommit än.. Jag fastnade istället i Fleetwood Macs »Tusk«, full av 1 slags återhållet tillbakalutat sväng på senare år förfinat av bla Doves och Badly Drawn Boy. 1 skiva som väl tål att beskrivas som ganska modig, trots att den också är vad man skulle kunna beskriva som smörig. Räddningen är väl förutom 1 snygg produktion& 2 mer "experimentella" låtar, att den ändå inte är särskilt sentimental..

Inga kommentarer: