Sidor

söndag, juli 31, 2005

snus (sylvia& ted)

att man ska vara så svårt beroende av något så dumt . Att formuleringsförmågan blir totalt utslagen bara för att man inte snusat på nån timme. Jag måste verkligen sluta. Att förmågan att t ä n k a, och för den delen förmågan att göra något över huvud, och under det också, men det är där det gör ont. egentligen hade jag tänkt tipsa om ett rödvin jag drack häromveckan när Tourettes-Daniel fyllde år, men jag tycks inte hitta vad det heter eller ens hur det ser ut. för övrigt läste jag ett par av Sylvia Plaths dikter häromdagen som var ganska OK faktiskt. Är ju nästan lika mycket Plath som Spahr nuförtiden överallt. Men Ted Hughes däremot, hur tråkig och omusikalisk får man vara egentligen. Ska inte han vara KANON?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Birthday Letters är väl inte tråkig?

Petrus Pokus sa...

Nej, just »Birthday Letters« vore väl nästan lite elakt att kalla tråkig & versen är aningen mer välklingande, än i tex de där kråkadikterna som jag inte får att betyda just någonting.

Jag måste erkänna att i viss mån inspirerade den mig när den kom, eller om det var ett radioprogram jag hörde, till att skriva en egen trudelutt om Sylvia, som lyckligtvis har förkommit..

&jag får väl läsa de där dikterna igen-
»Birthday Letters« alltså, det är inte alltid jag har rätt om allting har det visat sig..