Sidor

tisdag, oktober 04, 2005

det är lustigt att man kan skriva så mycket smörja om poesi, rent sk snömos. och ändå kritisera sina motståndare för just detta. diskussionen om poesi, får mig att helt vilja lämna Diktandet bakom mig . jag får väl helt enkelt kalla det något annat. andra saker. det är väl inget fel på att söka inåt, men i mina sjutton världar har det inget att göra med det där kommunikation som ni tjatar så mycket om. sen kan ni gärna få sluta tjata om det där MAKT. vad nu det är. det låter så fruktansvärt konspirationsteoretiskt som ni håller på. om ni ändå ska tjata om MAKT och KOMMUNIKATION kan ni väl göra er själva medvetna om hur ni själva kommunicerar.. Inte för att jag tror att ni förstår vad jag menar. Det har jag redan gett upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

måste säga att jag känner mig lite förvirrad efter att ha tittat in här :)

- sa...

Som Bruce Andrews skriver i artikeln "The poetics of L=A=N=G=U=A=G=E" (http://www.ubu.com/papers/andrews.html):

"The implausible gives pleasure.

The unfamiliar gives pleasure.

Lack of homogeneity gives pleasure.

Disillusionment gives pleasure.

Popping out of the stitches of suture gives pleasure."