Sidor

fredag, oktober 21, 2005

sover på fel tider och suddar ut den här veckan. spelar in musik. men hur fan lyssnar man på ett spår och spelar in på ett annat utan att det första kommer med på det andra.. annars lite meningslöst med olika spår. en knapp jag inte ser. målar. börjat läsa Cees Nootebooms »Ritualer«. Fick av någon anledning lust att läsa en roman, hyfsat okonstig. Bra val får jag väl säga. har stått på den där hyllan ett år minst. så länge att man tror att man har läst den fast man inte. ungefär som när man arbetar/ spenderar för mycket tid på bokhandel/bibliotek, man ser en massa titlar, nästan dagligen ser man den där boken.. av nån anledning tappade jag koncentrationen på sidan 25. Ungefär där jag alltid tappar koncentrationen. orkar läsa 15-30 sidor och sedan börjar man tänka på annat. att man alltid tappar koncentrationen efter femton trettio sidor. får Tegan and Saras »walking with a ghost« på hjärnan. börjar därinne varje gång man slutar tänka på ngt annat. än just den. försöker läsa mer men det går naturligtvis inte. istället borde man göra ett litet gympapass jag vet. men hur många gympapass tror du jag gjort i mitt liv, fast man borde ha gjort ett om dagen eller så? och sedan fortsätta. då ska det nog gå bra. mycket idéer och lite verkstad.

Inga kommentarer: